Jeanette de Jong: ‘De betekenis van toetsen is veel te zwaar’

Dit artikel is eveneens geplaatst als bijdrage vanuit Verus in CNV SchoolLeidend NL

Lef tonen door te zeggen: laten we uitgaan van vertrouwen in de onderwijsprofessionals rondom het kind en in methodes in plaats van uitgaan van controle zoals in het huidige systeem. Dat is kort gezegd de filosofie van het manifest Leve het Onderwijs, dat schoolbestuurder Jeanette de Jong van Blosse in Heerhugowaard volop onderschrijft. Dit betekent ook een eigentijdse kijk op toetsen. “De eindtoets is van oorsprong bedoeld om een onderwijsprofessional te ondersteunen, maar is verder gegroeid tot een toets waar je alles vanaf laat hangen. Daarom kijken wij, binnen onze organisatie en met het manifest, graag naar passende alternatieven. En als wij daarbij buiten de lijntjes van de inspectie kleuren, dan doen we dat omdat dit het beste is voor het kind.”

Lees hier het hele artikel

No items found.

Laatste nieuws

Voorkeuren

Deze website gebruikt standaard enkel functionele cookies om ons websiteverkeer te analyseren en uw cookie voorkeuren op te slaan. Meer informatie.

Accepteer alle cookies

Deze noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Altijd actief

Deze cookies geven derde partijen de mogelijkheid om je surfgedrag te volgen, data te verzamelen en gepersonaliseerde advertenties te tonen. Wie deze derde partijen zijn, kan je nalezen in ons cookiebeleid.

Deze cookies helpen ons om je beter te leren kennen zodat we de inhoud van de website beter kunnen afstemmen op je behoeften, interesses en voorkeuren.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.